We houden van eten en we haten menstruatiepijn. We worden dan ook stiekem gewoon blij van het nieuws dat deze maandelijkse hel te bestrijden is met voedsel. Let’s do this!

Eet (pure) chocolade

Probeerde jij je in te houden om niet de supermarkt leeg te roven als het weer die tijd van de maand was? Well don’t. Chocolade is namelijk goed voor je als je menstrueert. Niet de ‘Tony Chocolonely karamel zeezout’ tho. Je moet er wel één kiezen die minstens 70% cacao bevat. Dit helpt je lichaam om endorfine te produceren en daardoor voel jij je beter. Ook zit er veel magnesium in en dat zorgt ervoor dat je minder last hebt van krampen.

Banana oehnana

Welke dag het dan ook mag zijn, minimaal één stuk fruit is sowieso goed voor je. Maar! Is het die dag waarbij we spreken van een rode zee down under, dan kun je het beste voor een banaan of papaya kiezen. De vitamine B6 en potassium die erin zitten zorgen ervoor dat je buik minder opzet en de pijnkrampen verminderen.

Chip, zoutjes, spek…

Ja je dacht door deze titel even dat je het allemaal mocht eten, nope. Sorry. We bedoelen bij dit onderdeel juist dat je het beter kunt laten staan. Alles wat heel erg zout is, zorgt ervoor dat je vocht vasthoudt en dat je nog meer last krijgt van een opgezette buik. Nog meer last van een opgezette buik is nog meer last van de pijn in je buik. Dit geldt ook voor gefrituurd eten, cafeïne en alcohol. Laat dat dus even staan.

Hydrateren

Het is tijdens je menstruatie belangrijk om veel water binnen te krijgen. We kunnen een hele lijst noemen waarom, maar het is nou eenmaal zo dat op een één of andere manier, goed hydrateren bij alles helpt. Je kunt komkommers, watermeloen of bessen eten, maar natuurlijk ook gewoon ouderwets drinken. Zorg er dan voor dat je lauw water of theedrinkt. De warmte helpt tegen de buikkrampen. Met name kamillethee is dan erg goed voor je.

Noten

Ook door vitamine E wordt de intensiteit van de menstruatiepijn verminderd. Eet daarom veel bladgroen en noten. De kans dat je hierdoor minder bloed verliest is er dan ook.

Neem een voorbeeld aan Popeye

Maak spinazie onderdeel van je een dagelijkse maaltijd tijdens the time of the month. Hier zit namelijk veel ijzer zijn en laat dat nou net hetgene zijn wat je dan veel verliest. Ook bonen en volkeren- of speltproducten zijn goed om je ijzerlevel weer een boost te geven. Voor je het weet voel jij je weer helemaal lekker.

LEES OOK: FINALLY, LUSH VERKOOPT SHOWER BOMBS!

Fotografie: Pexels