Slapen

Doe deze 5 dingen voor het slapen gaan en je wordt amazing wakker

Geen morning person? (same here!). Een nachtje goed slapen kan hoop met je humeur (en gezondheid) doen. Deze vijf tips zorgen ervoor dat je amazing wakker wordt nadat je een nacht amazing hebt geslapen ;-).

1. Relax

Dus niet tot twee uur ‘s nachts scrollen op TikTok. Een goede nachtrust is belangrijk voor je concentratie, je uitgerust voelen en voor het genezingsproces van he lichaam en daarom is het goed om je body en mind volledig te laten rusten. Doe daarom dingen waar jij relaxt van wordt. Dit kan bijvoorbeeld lezen zijn of mediteren. Wat het ook is: probeer het lichtgevende scherm (iPad, telefoon, laptop, tv) zo veel mogelijk te vermijden!

2. Skincare

Wij weten hoe verleidelijk het is om voor het slapen gaan snel je gezicht te reinigen met een make-updoekje, maar je huid is hier minder blij mee. Een goede skincare routine is minstens net zo belangrijk als een goede nachtrust. Reinig je huid met een cleanser en gebruik vervolgens een toner. Ook is het fijn om een overnight mask te gebruiken die de hele nacht kan intrekken!

Lees hier 5 redenen waarom je nooit met make-up op moet slapen

Skincare
SHOP
Toner
SHOP
Masker
SHOP

3. Geen powernaps

We know, ‘s middags een powernap nemen als je uit school of werk komt, is heerlijk. Helaas is dit niet heel goed voor je nachtrust. powernaps van 20 minuten kunnen over het algemeen geen kwaad, maar wél als het een schoonheidslaapje van zo’n twee uur wordt. Probeer, hoe verleidelijk het ook is, tussendoor geen lange dutjes meer te doen…

4. Snacken

Volgens veel mensen is het ongezond om laat in de avond nog te eten. Dit kan er namelijk voor zorgen dat je minder goed slaapt en dat het eten minder goed verteerd. Toch willen wij je meegeven dat met honger gaan slapen net zo slecht voor je is. Het is ontzettend belangrijk om naar je lichaam te luisteren, óók als je honger hebt. Eet een stukje fruit, wat nootjes of een snack waar je al de hele dag naar craved!

5. Journalling

Om écht helemaal tot rust te komen in je slaap, is het goed idee om alles op te schrijven en je dag voor het slapen kort samen te vatten in een journal. Ook kun je alvast een lijstje maken met to-do’s voor morgen of een lijstje met doelen die je deze week wilt behalen.

Waarom je beter in een koude kamer kunt slapen

Journal
SHOP

Bron: Girlfriend | Beeld: Gettyimages

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde artikelen