Stress

Gestrest? Met deze makkelijke tips kom je weer tot rust

Heb je de afgelopen tijd een gestrest gevoel om bijvoorbeeld school of de coronacrisis (of gewoon om ALLES)? Met deze simpele tips kom je weer helemaal in de relax mode.

 1. Pauze

Neem tijdens het afwerken van je stressvolle to-do lijst af en toe een pauze. Onderzoek heeft aangetoond dat een time-out van tien minuten al kan helpen om je productiviteit en focus te verhogen. In deze tien minuten kun je bijvoorbeeld even naar je favoriete sites gaan (hello leuke artikelen op Cosmogirl.nl!) of even de fysieke CosmoGIRL erbij pakken 😉.

Wist je dat je CosmoGIRL! ook online kan lezen?

2. Bellen

In plaats van het sturen van een superlang WhatsApp bericht naar je BFF met al je problemen, is het beter om even te bellen. Op deze manier praat je je stress er even uit en heb je het gevoel dat er iemand luistert. Misschien heeft je BFF wel dezelfde struggles, en voel je je dus ook niet meer zo alleen.

Een onderzoek van de University of Wisconsin-Madison heeft bovendien aangetoond dat het horen van de stem van een vriend(in) je stress levels écht kunnen laten dalen!

3. Manicure

Neem even de tijd om je nagels te laken! Dit is niet alleen super rustgevend, maar je nagels zullen er ook nog op en top uitzien als je de taken van je to-do lijst afstreept.

4. Sweat it out

Ook al heb je er misschien helemaal geen zin in, ga een workout doen! Het is goed om alles er even letterlijk uit te zweten en je zult je erna honderd keer beter voelen.

Je kunt ook thuis makkelijk sporten, check hier een aantal leuke workout video’s!

5. Stretch

Na een workout of een stressvolle dag achter je bureau, is het goed om even je lichaam te stretchen. Doe bijvoorbeeld mee aan een online yogales of stretch je lichaam kort even uit. Maak je schouders, rug en hoofd los en je voelt je gelijk een stuk relaxter.

LEES OOK:

Beeld: Gettyimages

Bron: Seventeen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde artikelen