Met deze tips kom je nooit meer te laat!

Of je je wekker nou op tijd zet of een pro bent in verslapen, met deze tips kom je (almost) gegarandeerd op tijd – while looking fabulous.

1. Zet twee wekkers

First tip zodat jij je nooit meer gaat verslapen: zet twee wekkers! De ene wekker zet je op het tijdstip dat je uit je bed moet, de andere wanneer je de deur uit moet. En als je je ook echt aan de wekkers houdt, voorkom je dat je als een gek naar de bus of trein moet rennen. Af en toe het signaal van je wekker veranderen, houd je scherp.

2. Zet je wekker op een andere plek

Als je wekker binnen handbereik staat, zet je ‘m easy uit en draai je je nog eens om. Zet ‘m daarom op een andere plek! Wanneer je wekker aan de andere kant van je slaapkamer staat, móét je wel uit bed. Ook is het slim om af en toe te wisselen van plek, want anders wordt het loopje naar de andere kant van de kamer waar de wekker staat een gewenning en kan je dat na verloop van tijd slaapwandelend doen. Ook leuk: koop een rijdende wekker! Als die afgaat, moet je er achteraan!

3. Stop met snoozen

Snoozen kan heerlijk zijn en volgens onderzoek ben je als je altijd snoozet ook intelligenter, maar wist je dat het ook slecht voor je is? Nadat jij de snooze-button hebt gebruikt, val je weer in slaap, maar daar wordt je vervolgens na een aantal minuten weer uitgehaald. Dat verstoort je slaapritme en daardoor wordt je juist vermoeid! Plus, als jij 92329x snoozet, ben je bezig met het opstaan uitstellen en als je dit te vaak doet, verslaap je je alsnog. Stap gewoon gelijk uit bed wanneer je wekker af gaat!

4. Make-up on the go

Zorg dat je een paar make-up essentials (mascara, blush en lipgloss) in je tas hebt, just in case. Waarom zou je thuis je tijd verspillen aan make-up op doen, als je het ook in de trein, tram of bus kan?

Check ook: De perfecte lipstickkleur bij jouw huidtype

5. Maak een 10-minute playlist

Een leuke playlist kan je helpen sneller de deur uit te gaan. Kies een X-aantal liedjes die samen een playlist van 10 minuten maken. Zet ‘m aan zodra je opstaat om aan de hand van de songs precies te weten hoeveel tijd je nog hebt.

Check hier nieuwe muziek van onder andere Billie Eilish, Alec Benjamin & Bente!

6. Prep een avond eerder

Leg voordat je gaat slapen alvast je kleren en spullen die je nodig hebt klaar. Scheelt je een hoop nadenkwerk in de ochtend!

Kan je ook wel wat tips gebruiken voor goed slapen? Check ze hier. En wist je ook dat er heel veel apps zijn die helpen tegen slapeloosheid? Check de 7 beste apps hier.

Beeld: Getty Images

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde artikelen