In het december issue (dat nu in de winkels ligt!) heb je op pagina 56 en 57 al kunnen lezen over streak stress. Jup, it’s real en je bent niet de enige. Wil je het liefst af van die anxiety, maar weet je niet hoe? Lees de vijf tips hieronder!

Maak het bijzonder en leuk

Als het je niet lukt om echt te stoppen met de streaks zelf, probeer dan wat meer inhoud te geven aan de dingen die je stuurt. Gebruik bijvoorbeeld goedemorgen- of welterusten-streaks die niet zoveel met jezelf te maken hebben, maar die meer als een momentje dienen om bijvoorbeeld aan je vrienden te vragen hoe het met ze gaat.

Connect IRL en relativeer

Be honest, er zijn belangrijkere dingen in het leven dat het bijhouden van een Snapchat streak. Een gebroken streak is niets meer dan een gebroken streak: it’s not the end of the world. En de persoon met wie je die streak had, zie je waarschijnlijk toch snel weer in real life!

Laat streaks lopen zoals ze lopen

Streaks hoeven niet altijd een geforceerd momentje te zijn. Maak er in plaats daarvan juist een leuk gesprek van. Leg niet zo erg de druk op jezelf!

Oefen: less is more

Probeer je streaks stapje voor stapje te verminderen. Behoud bijvoorbeeld alleen streaks bij goede vrienden. Zo maak je het veel leuker voor jezelf.

Ga op zoek naar een Snap Sitter

Wil je even een break maar wil je niet stoppen met je streaks? Vraag dan bijvoorbeeld aan een vriendin of die even jouw streaks wilt overnemen. Zo kan jij een pauze nemen en focussen op belangrijkere dingen.

LEES OOK: