Als je nog niet aan boord bent gestapt van de BTS train, you’re missing out. Hun nieuwe video heeft namelijk een massive YouTube-record verbroken, en daarmee niet de minste pre-recordhouder van de troon gestoten…

Tot de dag van vandaag was Taylor Swift de titelhouder van ‘most views in the first 24 hours for a music video‘ op YouTube. Haar clip voor Look What You Made Me Do sprokkelde in augustus 2017 43,2 miljoen views binnen – in slechts één dag dus! In al die tijd is het niemand gelukt die views voorbij te gaan, maar BTS heeft het nu officieel geflikt met de clip voor hun nieuwe track Idol.

Binnen de eerste 24 uur op de dag van de release, 24 augustus, had Idol al meer dan 45 miljoen views binnen gehaald. Inmiddels staat de teller al op meer dan 100 miljoen! Wild.

Calculating Bangtan Boys GIF - Find & Share on GIPHY

Of ze ook het huidige record van T-Swizzle gaan verbreken, is nog even afwachten. LWYMMD hangt nu net onder de 1 miljard views. Nog steeds een stukje meer dan BTS’ Idol, maar hey… Tay heeft dan ook wel een voorsprong van een jaar.

BTS’ SUCCES

Maar hoe is het K-pop band BTS eigenlijk gelukt om in zo’n korte tijd zo mega populair te worden over letterlijk de hele wereld? Daar heeft de band een paar theorieën over. ‘Toen we net begonnen, schreven we nummers over school en onze jeugd. Sinds het begin vertellen we verhalen die relatable zijn.’ Vertelt band member Suga tijdens een persconferentie over hun nieuwe Love Yourself: Answer, die ook afgelopen vrijdag is uitgekomen. Hij voegt toe: ‘Ik denk ook dat we een bredere kijk op de wereld hebben gekregen. Dus als we de populariteit van BTS onder de loep gaan nemen, is het verkeerd om te zeggen dat we het alleen maar aan social media hebben te danken.’

Suga pakte ook nog een momentje om de fans te bedanken. ‘Natuurlijk hebben we het aan onze fans te danken dat we zoveel liefde ontvingen. Maar ik denk dat mensen ons pas echt zijn gaan waarderen, toen ze doorhadden dat we ons focussen op muziek met een belangrijke boodschap. Ze luisterden naar onze gedachten en kregen meer interesse in wat we te zeggen hebben. Ze zijn niet naar ons gaan luisteren, alleen omdat we op social media zitten.’

Band mate RM sloot zich hierbij aan: ‘We doen erg ons best om onze true thoughts te laten horen. We hebben de taalbarrières doorbroken en kunnen nu ook andere mensen raken.’

And there you have it. BTS fan of niet, wat ze doen, doen ze in ieder geval amazing en wij kunnen niet wachten om meer van de boys te horen.

K Pop Thank You GIF - Find & Share on GIPHY

Lees ook: Joey King is onherkenbaar met haar nieuwe blonde lokken

Fotografie: Instagram

Bron: Teen Vogue