Het is maar weer een les waarom je nooit je telefoon (en zeker aan de oplader!) moet gebruiken in bad. Een dertienjarig meisje is onder stroom komen te staan nadat haar mobiel, die aan de oplader lag, in bad viel terwijl ze er zelf inzat. Dit hebben artsen van het Rode Kruis Ziekenhuis in Beverwijk bekend gemaakt in het tijdschrift ‘Journal of Medial Case Reports’.

Harde schreeuw

Door geheugenverlies kan het meisje zich helemaal niks meer van het ongeluk herinneren. Het is ook niet precies bekend wanneer dit ongeluk is gebeurd. Wat we wel weten is dat de moeder thuis was en haar dochter hard hoorde schreeuwen in de badkamer. Ze haalde hierna haar dochter direct uit bad en haalde de oplader uit het stopcontact.

Reminder

Het meisje is kort bewusteloos geweest en heeft er uiteindelijk zelfs brandwonden op haar buik en hand aan overgehouden. In het ziekenhuis zijn haar verwondingen verzorgd. Het ongeluk is maar weer een extra grote reminder voor iedereen: ga nooit met je mobiel in bad en sluit nóóit elektrische apparaten of snoeren in de buurt van water aan (hetzelfde geldt dus voor je föhn in de buurt van het bad!).

 

LEES OOK:

Beeld: Pexels

Bron: LINDA Nieuws