Fenty Beauty is een pionier als het op beauty aankomt. Tijdens hun launch bracht het make-up merk van zangeres Rihanna wel veertig verschillende foundationkleuren op de markt, voor alle verschillende typen huidkleuren. Maar in haar strijd voor inclusiviteit gaat RiRi nog een stapje verder, zodat echt iedereen zich mooi kan voelen.

Fenty Fashion

Het merk Fenty neemt er een snoepje bij; mode. Dat is niet zo heel erg vreemd met Rihanna’s uitgesproken en modieuze smaak. Op 24 mei opende de deuren van een pop-up store in Parijs, het hart van de modewereld. Op 29 mei zwaaide vervolgens Fenty haar online deuren open. Voor de kleding moet je wel diep in de buidel tasten, want de prijzen liggen helaas ietsje hoger.

Gelukkig betekent dit niet dat RiRi haar strijd voor inclusiviteit heeft opgegeven, dus laat die zielige muziek en comfortfood maar even voor wat het is. In haar nieuwe campagne voor het kledingmerk gebruikt ze namelijk een model die helemaal niet geretoucheerd is. Sterker nog; het model heeft littekens in haar gezicht en dat laat zien wat wij natuurlijk allang wisten; iedereen is prachtig!

Inclusief

Zoals eerder vermeld is dit niet de eerste keer dat Fenty buiten de standaard van de meeste mode- en beautymerken werkt. Met de lingerielijn Savage x Fenty werden er ook een hoop verschillende modellen gebruikt. Niet alleen modellen met verschillende teints, maar ook modellen met verschillende figuren. Twitter -en wij- aanbaden Rihanna en Fenty voor hun inclusieve lingerie en campagne. Rihanna vind het heel belangrijk dat iedereen zich zelfverzekerd voelt. ‘Ik wil dat vrouwen hun schoonheid eigen maken.’ Mooi gezegd RiRi!

 

LEES OOK:

Beeld: Instagram @badgirlriri