Heb jij zin in een fijne smoothie, maar wil je niet binnen een uur weer trek krijgen? Dan zijn deze smoothies echt iets voor jou! Ze zijn lekker, gezond en zorgen ervoor dat je goed vol raakt. Welke ga jij als eerste proberen?

1. Munt-limoen smoothie

Deze munt-limoen smoothie is heerlijk fris! Daarnaast zit er veel kokoswater in, waar ongeveer evenveel kalium in zit als in een banaan.

Wat heb je nodig?
– 125 ml kokoswater
– 125 gr ijs
– 1 banaan
– 1 geschilde sinaasappel
– 3 takjes munt
– 0,5 limoen, geschild
– 125 gr spinazie of boerenkool

Zo maak je het:
Pel de banaan, schil de sinaasappel en de limoen. Combineer alle ingrediënten in een blender en blend alles gedurende een minuut op de hoogste stand tot het mengsel vloeibaar is. Serveer het in een groot glas en geniet!

2. Mango-perziksmoothie

Hij is heerlijk en supermakkelijk om te maken! Wil je hem lactosevrij maken? Vervang de melk dan door water voor een fantastische frisse smoothie.

Wat heb je nodig?
– 1 perzik, in schijfjes gesneden
– 1 mango, geschild en gesneden
– 125 ml melk
– 125 ml sinaasappelsap

Zo maak je het:
Doe alle ingrediënten bij elkaar in de blender en blend tot je een heerlijke, romige smoothie overhoudt. Yummy!

3. Banaan-bosbessmoothie

Bosbessen zitten vol antioxidanten die je immuunsysteem een boost geven. De yoghurt zorgt voor een boost aan calcium en B-vitamines. En, oh ja – hij is heerlijk!

Wat heb je nodig?
– 1 rijpe banaan
– 250 gr bosbessen
– 250 ml magere yoghurt

Zo maak je het:
Doe alle ingrediënten bij elkaar in de blender en mix alles tot je een gladde smoothiemix overhoudt. Met dit recept heb je genoeg om hem met je zus, moeder of een vriendin te delen, of om er zelf langer van te genieten, natuurlijk…

4. Pindakaas-banaansmoothie

Hou jij zoveel van pindakaas dat je het zo uit de pot zou kunnen eten? Dan is dit precies de smoothie waar jij naar op zoek bent! Er zitten een heleboel gezonde vetten in pindakaas en in combinatie met de banaan – waar veel kalium in zit – is het ook nog eens heel lekker in een smoothie. Klaar om hem te proberen?

Wat heb je nodig?
– 1 rijpe banaan
– 250 ml magere (of soja) melk
– 65 gr natuurlijke pindakaas
– 2 eetlepels honing
– 125 gr ijs

Zo maak je het:
Simpeler kan bijna niet: doe alle ingrediënten in de blender, blend alles door elkaar en drink up!

5. Aardbei-banaan-havermoutsmoothie

Op zoek naar een optie voor ontbijt? Ga dan voor deze smoothie met havermout: gezond en vullend tegelijk. Waarschijnlijk komt dat door de combinatie van havervlokken en chia-zaad, waardoor de smoothie vol vezels zit. En het mooiste? Je kan hem ’s avonds alvast klaarmaken!

Wat heb je nodig?
– 65 gr havervlokken
– 1 theelepel gedroogd chiazaad
– 190 ml melk
– 65 ml sinaasappelsap
– 65 ml yoghurt (of Griekse yoghurt)
– 125 gr verse aardbeien
– 125 verse banaan, in plakjes

Zo maak je het:
Doe de havervlokken en het chia-zaad in de blender en mix dit op de hoogste stand totdat het de textuur van bloem heeft gekregen. Voeg de melk en het sap toe, gebruik een lepel om het haver- en chiabloem erdoorheen te roeren. Voeg nu de yoghurt, de aardbeien en de bananen toe. Blend alles op de hoogste stand totdat je een gladde smoothie overhoudt.

6. Groene smoothie

Deze smoothie bestaat volledig uit supergezond fruit en groente. Laat je niet afschrikken door de felgroene kleur, want hij smaakt fantastisch!

Wat heb je nodig?
– 125 gr bevroren mango
– 125 gr bevroren ananas
– 1 banaan
– Een handjevol verse spinazie
– Een handjevol boerenkool
– 175 ml water

Zo maak je het:
Doe de mango, ananas en banaan in de blender. Doe vervolgens de boerenkool en spinazie erbij – beter meer dan minder, want spinazie zit vol eiwitten om je een vol gevoel te geven. Het zal de kleur van de smoothie aanpassen, maar niet de smaak! Doe vervolgens het water erbij en mix alles door elkaar. Afhankelijk van de kracht van je blender zal er misschien iets meer water bij moeten. Dit recept is genoeg voor 2 smoothies, eentje voor nu en eentje voor in de koelkast…

LEES OOK:

Bron: Seventeen.com

 

Beeld: Getty Images