Gezond

8x Doe deze dingen elke dag voor een healthy lifestyle

Ben jij helemaal klaar om je nóg beter en gezonder te voelen in 2021? Dan ben je hier aan het juiste adres! Pas deze acht dingen toe in je dagelijkse leven and feel amazing!

1. Slaap genoeg

Hoe cliché het ook klinkt: probeer genoeg te slapen! In de nacht verwerkt je lichaam alles van de die dag, en worden onder andere je huid- en haarcellen vernieuwd. Helaas kunnen we niet iedere nacht acht uur slaap krijgen en probeer je hier vooral niet té druk om te maken. Onthoud: elke slaap is welkom, zelfs die in een korte nacht! Maar tot drie uur ‘s nachts scrollen op TikTok? Dan kan je beter niet meer doen.

Check ook: Doe deze 5 dingen voor het slapen gaan en je wordt amazing wakker

2. Mediteer

Veel stress? Dan is het misschien een idee om te mediteren (ja, zelfs als je het ‘zweverig’ vindt)! Hiermee kom je even volledig tot rust, terwijl je je ademhaling traint. Schrijf na het mediteren op waar je dankbaar voor bent om een nog happier gevoel te krijgen. Doe dit in de ochtend of voor het slapengaan om je dag goed te beginnen en eindigen!

Lees ook: Mindfulness voor dummies

3. Houd je aan een skincare routine

Yup, je make-up verwijderen met een make-up doekje is écht niet genoeg. Stel een skincare routine samen die bij jouw huid past. Begin met het reinigen van de huid. Gebruik één of twee keer week een maskertje en hydrateer je skin goed. Natuurlijk ligt de conditie van je huid niet alleen aan cremés en smeersels, maar ook aan wat je eet. Probeer koffie bij een slechte huid te vermijden, en natuurlijk veel water te drinken!

Heb je een droge huid? Dit is hoe je daar vanaf komt! En check ook 24x tips van een dermatoloog om van acne af te komen

4. Beweeg genoeg door de dag heen

De kans is groot dat je op een dag veel zit, soms misschien wel uren achter je laptop. Probeer daarom tussendoor korte pauzes te nemen waarbij je even je hele lichaam uitrekt. Strek je benen en rol je schouders. Zo maak je even alles los en voorkom je dat je helemaal stijf wordt en overal pijntjes krijgt.

5. Wandel een stukje

Even better: ga even buiten wandelen! Wandelen is een easy way om je een stuk beter te voelen. Het bevordert je bloedsomloop en stofwisseling, je krijgt frisse zuurstof en is goed voor je humeur. Maak je hoofd even helemaal leeg en geniet van de natuur. Je hoeft niet gelijk als een gek kilometers te maken, take it easy!

6. Doe een mini work-out

Als je niet zo van het wandelen bent, kun je ook een (mini) work-out doen. Op YouTube zijn ontzettend veel video’s te vinden die je in een korte tijd even laten zweten. You got this!

Train at home met CG!’s workouts van professioneel balletdanser Alexander Zhembrovskyy

7. Ga dansen

Ben je niet zo van de serieuze work-outs? No worries! Je beweegt namelijk ook al als je los gaat op je favoriete nummers. Doe een koptelefoon op en dans op je favo muziek. Je kunt ook een dans work-out volgen zoals hieronder!

8. Let op je voeding en drink genoeg water

Natuurlijk is voeding minstens zo belangrijk als bewegen. Probeer genoeg fruit en groenten te eten en genoeg water te drinken. Moeite met voldoende water drinken? Scoor een cute bidon en zet deze naast je neer, zodat je de hele dag door slokjes kan nemen. Hierdoor zal je binnen no-time de hele fles leeg hebben!

Dopper
SHOP

Bron: Vriendin | Beeld: Gettyimages

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde artikelen