Work it girl!

We weten allemaal dat sporten goed voor ons is. Maar soms ben je gewoon even niet in the mood

Om jou net dat extra steuntje in de rug te geven heeft CG! een lijstje met motivatietips voor je opgesteld. Wedden dat jij je na het lezen van dit rijtje weer in je fabulous sportoutfit hebt gehezen? 

1. Ten eerste: het is gezond. Sporten is goed voor je body én mind. Het maakt je positiever en energieker. Ook helpt een workout vaak goed als je je hoofd even leeg wilt maken.

2. Een workout hoeft helemaal niet lang te duren. Je kunt bijvoorbeeld een rondje gaan hardlopen als je even een break wilt van je huiswerk. Kun je daarna weer fris verder.

3. Als je een sport lang wilt volhouden, kies dan een activiteit die jij echt leuk vindt. Vindt je best friend hardlopen fantastisch, maar word jij al moe als je er aan denkt? Doe het dan vooral niet en zoek een sport die bij jou past.

4. Als jij en je beste vriendin wel een sport vinden die jullie allebei leuk vinden, probeer dan samen te gaan. Het is een goede motivatie en jullie kunnen elkaar aanmoedigen net dat stapje verder te gaan. You go girl!

5. Zet je fave muziek op en go for it!

6. Na het sporten krijg je een gevoel van euforie. Je hebt het toch maar even gedaan, good for you!

7. Sporten is ook goed voor je zelfvertrouwen. Je mag je best een badass voelen als je met dat zelfvoldane gevoel de gym uitloopt of thuiskomt van dat rondje hardlopen.

8. Ken je dat gevoel? Dat je na die workout je sweaty sportbeha mag uittrekken. Best feeling ever.

9. En last but not least: de after-workout shower. Heerlijk om na die zware inspanning onder de douche te stappen en er helemaal fris en fruitig weer onder vandaan te komen.