Stress

Gestrest? Doe dan één van deze dingen

School, werk, vrienden en familie: het is nog een hele taak om onze aandacht te verdelen. Dit kan voor veel stress zorgen en stress is superslecht voor je gezondheid. Feeling stressed? Probeer dan een van deze easy ways to chill out als je seriously stressed bent.

Nagels lakken

Pak een momentje en trakteer jezelf op een fresh mani. Als je je nagels lakt, maak je de hele tijd dezelfde beweging en dat kan rustgevend werken. Kun je je tentamens rocken met fabulous new tips.

Pick up the phone

Soms moet je je frustraties er gewoon even uitgooien. Maar in plaats van dat je al je zorgen in honderden appjes stuurt, kun je er beter even overbellen met je BFF. Volgens researchers aan de University of Wisconsin-Madison, kan het horen van je besties voice je stress levels flink omlaag gooien.

Sweat it out

Fend off the next freak-out door al je negatieve energie eruit te gooien in de sportschool. Kies een les uit die je leuk vindt of pop je headphones in en ga een stuk hardlopen. Sport vermindert niet alleen stress, maar een zware work-out herinnert je er aan dat je sterk genoeg bent om elke challange te tackelen. En wanneer je met je BFF sport, sport je ook nog eens beter!

Take a break

Zorg dat je genoeg rust krijgt en ~ breathe ~ (Diep! Vaak!). ‘Het is belangrijk dat je lichaam en hersenen elke dag genoeg ruimte hebben om in ruststand te gaan. Dit zorgt ervoor dat de stress niet alleen maar verder opstapelt,’ zegt deskundige Ehrman. Begin de dag door elke dag minimaal vijf minuten niks te doen. Zit en tel je ademhalingen of picture yourself in your happy place. Dit helpt je te ontspannen.

In CG!’s Mind Issue staan nog veel meer ways to chill out. Hij ligt nog twee weken in de winkel, dus rennen! .

LEES OOK:

Beeld: Pexels

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde artikelen