Last van de infamous winterdip? Je voelt je veel minder energiek, wordt grumpy van donkere dagen en krult je het liefst op onder een deken op de bank. Been there, done that. Dus zochten we tips om van die winterdip af te komen.

Ga naar buiten

Go outside, het liefst ‘s morgens. Het blauwe licht, dat in de ochtend het felst is, zorgt ervoor dat je lichaam stopt met het aanmaken van melatonine, het slaaphormoon. Hierdoor voel je je dus wakkerder. Zonlicht is ook heel belangrijk, dus probeer die paar zonnestralen te pakken als het een keer mooi weer is. Kou is geen excuus. ‘The cold never bothered me anyway’, remember?

Don’t forget your vitamins

In de wintermaanden is het extra belangrijk dat je je vitamientjes binnen krijgt. Is dat niet het geval, kun je sneller ziek worden en je lusteloos en moe voelen. Vitamine D (wat je o.a. uit zonlicht haalt) is key bij het tegengaan van je winterdip. Het is namelijk niet alleen goed voor je mental health, maar ook voor je imuunsysteem.

Check hier een paar mood boosters tegen die winterdip.

Get shit done

Spreek af met vriendinnen of werk je to-do lijst af. Je voelt je productiever als je echt iets doet en dit zorgt voor een much needed energy boost. Als je thuis blijft niksen, blijf je juist in je dip hangen. So get your ass out of your bed en ga wat doen, ook (of juist!) als je er geen zin in hebt! Hier vind je leuke activiteiten om te doen!

Meer tips tegen je winterdip nodig? En wil je weten wat een winterdipje nou eigenlijk is en wat de symptomen zijn? Haal dan snel de allernieuwste CosmoGIRL!. Nu in de winkels!

 

LEES OOK:

 

Beeld: Unsplash