ben & jerry's

Ook Ben & Jerry’s doet mee met #StopHateForProfit-campagne tegen Facebook

Eerder sloten al een aantal Amerikaanse kleding- en techbedrijven zich aan bij een tijdelijke boycot van Facebook, maar ook ijsmaker Ben & Jerry’s doet nu mee met de #StopHateForProfit-campagne.

Ben & Jerry’s stopt tijdelijk met Facebook advertenties

Via deze boycot wil Ben & Jerry’s Facebook oproepen om harder op te treden tegen het zaaien van verdeeldheid, het aanwakkeren van racisme en geweld en de ondermijning van de democratie. Daarom zal de ijsfabrikant alle betaalde advertenties op Facebook en Instagram tijdelijk stopzetten.

#StopHateForProfit

De nieuwe #StopHateForProfit-campagne is een initiatief van burgerrechtenbewegingen in Amerika. Ze hebben bedrijven opgeroepen om in de maand juli geen advertenties op Facebook te plaatsen, omdat het te weinig zou doen om de verspreiding van racisme, haat en geweld tegen te gaan.

Ook bedrijven als The North Face, Upwork en Patagonia doen mee aan de campagne.

Zo kun je Black Lives Matter financially supporten als je niet kunt doneren.

Kritiek op Facebook

De kritiek op Facebook was er al langer, maar kreeg na de dood van George Floyd en de vele protesten die erna volgden, weer een nieuwe impuls. Facebook verdiende vorig jaar bijna 62 miljard !(!) euro aan advertentie-inkomsten.

Het bedrijf heeft inmiddels laten weten dat het zich inzet voor gelijkheid en gerechtigheid voor iedereen, en dat ze onderzoeken of het gevoerde beleid daaraan bijdraagt.

Wil je je meer verdiepen in racisme? Dan zijn deze boeken, deze films en docu’s en deze podcasts erg leerzaam!

LEES OOK:

Bron: NOS

Beeld: Ben & Jerry’s

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde artikelen