Kun jij soms maar moeilijk in slaap komen? Wij geven tips!

1. Stop met cafeïne na vier uur 's middags

Die drie glazen cola, die latte macchiato van de Starbucks, dat ene blikje Red Bull: het lijkt allemaal onschuldig, maar door de cafeïne in deze drankjes krijgt je lichaam een flinke oppepper. Omdat cafeïne nog een flinke tijd doorwerkt in je lichaam, kun je het beste na vier uur overschakelen op water en drankjes zonder cafeïne. In thee zit ook cafeïne.

 

2. Beweeg elke dag

Je lichaam wil pas slapen als het moe is. Als jij de hele dag op de bank hebt gehangen, is je lijf nog lang niet toe aan slaap. Work that ass, dus! Ga langs bij je BFF (op de fiets!), laat de hond uit of ga een paar baantjes trekken in het zwembad. In slaap vallen wordt 's avonds zo een stuk gemakkelijker.

 

3. Geen tv & telefoon in bed 

Hand omhoog als jij je ook schuldig maakt aan het tot laat in de avond tv kijken/mobiel internetten… Ben je een slechte slaper, leg dan het laatste half uur van je avond je telefoon aan de kant en zet de tv uit. Door het blauwe licht van de tv/computer/telefoon krijgen je hersenen namelijk telkens het signaal dat ze actief moeten blijven. Op die manier kom je nooit echt tot rust. Ga in plaats daarvan een boek of de nieuwste CosmoGIRL lezen. Ook een goede: begin een dagboek. Zo schrijf je de dag van je af en val je pas echt zorgeloos in slaap. 

 

Slaap lekker!  

 

Ben jij een makkelijke of een moeilijke slaper? Plaats je reactie hieronder. Nog niet ingelogd? Dat kan hier.