Havermout supergoed voor je is!

Zoek op Instagram naar #healthy en je ziet loads of pictures van havermout…

Ben jij benieuwd waarom dit eten zo gezond is voor je?

CG! geeft jou vijf goede redenen om meer havermout te eten! 😉

1. Het zit vol antioxidanten. Waar dat goed voor is? Ze zorgen ervoor dat je lichaam beschermd wordt tegen schadelijke stoffen. En wie wil dat nu niet?!

2. Havermout zorgt ervoor dat je langer een 'vol' gevoel houdt. Als je het 's ochtends eet, weet je zeker dat je maag niet alweer na een half uur begint te knorren. 

3. Met havermout kun je heel veel verschillende ontbijtjes maken. De basis kun je maken met (soja)melk, yoghurt of water. Als smaakmakers kun je bijvoorbeeld fruit toevoegen, zoals banaan, appel, blauwe bessen of bramen. Ook erg lekker zijn noten, kaneel, pure chocolade of een beetje honing. Dat wordt smullen!

4. Wil je aankomende weken wat meer healthy eten voor een summerproof body? Een heerlijk ontbijt met havermout is toegestaan! 🙂

5. Ben jij 's ochtends altijd laat? Omdat je niet weet je wat aan wilt of je iets te lang onder de douche staat? Een ontbijtje met havermout is lekker én supersnel klaar! Kook het in melk en het is met 5 minuten klaar. Mix het met yoghurt en je kunt binnen 2 minuten eten. Handig!