Weg met die puistjes!

Heb jij de ene keer een glowing smooth skin, de volgende dag weer puistjes all over en geen idee hoe het komt? Misschien ligt het wel aan je voeding… 

Je weet misschien wel al dat je huid echt not amused is als je heel veel suikers of veel vet eten binnenkrijgt. Het gevolg: instant puistjes. Maar welke voedingsstoffen zijn dan juist wél goed voor je huid? Je leest het hieronder: 
 

1. Omega-3 vetzuren.
Je vindt ze in vis, walnoten en pinda’s. Omega-3 vetzuren geven je huid een instant glow. Ze helpen ook ontstekingen te verminderen, waardoor de pukkeltjes die je wél hebt in ieder geval niet meer zo rood zijn. Let op: kies dan wel voor ongezouten pinda's 😉
 

2. Antioxidanten.
Deze zorgen er namelijk voor dat puistjes geen kans maken om terug te komen. Antioxidanten zitten in kersen, bessen, groene thee en spinazie. Hasta la vista, pukkels!
 

3. Vitamine C.
Vitamine C is niet alleen awesome voor je weerstand, maar het is ook hartstikke goed voor je huid. Het gaat acné littekens tegen, en herstelt geïrriteerde plekken op je huid. Vitamine C zit in meloen, sinaasappel, tomaten en aardbeien.
 

4. Vitamine E.
Helpt de vitamine C in het tegengaan van acné littekens. Noten, sojabonen, amandelen en eieren zitten vol met vitamine E. De makkelijkste manier om je dagelijkse hoeveelheid vitamine E binnen te krijgen, is om te bakken in olijfolie in plaats van boter.
 

5. Foods met veel water.
Het is natuurlijk heel belangrijk dat je genoeg water drinkt op een dag. Hier kan je eten een beetje bij helpen. In komkommer en watermeloen (surprise!) zit veel water, wat weer goed is voor een smooth skin.

6. Magnesium.
De beste acné fighter is toch wel magnesium, omdat het helpt om je hormoonhuishouding in balans te houden. En dan vooral de hormonen die acné veroorzaken. Probeer wat meer magnesium binnen te krijgen, door havermout en zilvervliesrijst te eten.