Wat te doen wanneer je helemaal gestrest bent…

CG! heeft 7 tips voor je op een rij gezet om te ontspannen wanneer je helemaal stressed out bent. Breathe in, breathe out en lees onze tips.

 

LACH!

Lachen is makkelijk, gratis en maakt je supervrolijk. Fact: als je lacht komt er endorfine vrij in je hersenen en dat vermindert de aanmaak van stresshormonen. Bye bye stress, hello happy!

 

BE POSITIVE!

Negatieve gedachten putten je alleen maar uit, dus probeer positiever te zijn. Het zal je opvallen dat wanneer je positiever denkt je, je beter gaat voelen. Als je nog af en toe negatieve gedachtes hebt, schrijf het dan van je af in je dagboek.

 

FRISSE LUCHT

Binnen zitten in de winter heeft natuurlijk zo zijn voordelen, maar zonlicht zal je goed doen. Maak elke dag – wanneer het jou uitkomt – een wandeling met een chill muziekje op. Als je dan weer thuis bent, kun je weer heerlijk op de bank kruipen met een dekentje en jezelf belonen met warme chocolademelk.

 

ME-TIME

Dit is echt een must:  me-time, tijd voor jezelf. Kies voor een ontspannen activiteit, zoals in bad gaan, een goed boek lezen, yoga-oefeningen doen, muziek luisteren of lekker op de bank zitten met een bak Ben&Jerry’s, yummy!

 

GIRLS-TIME

Wat is er nou leuker dan tijd spenderen met je girls? Verzamel met je vriendinnetjes bij iemand thuis om een beauty-dag te houden. Mani’s, pedi’s, gezichtmaskers en natuurlijk heel veel lekker eten…

 

SPORTEN

Niet iedereen zijn favoriete bezigheid, maar wel echt nodig. Net als lachen komt er bij het sporten endorfine vrij. Dit zorgt voor een fijn gevoel en nog een voordeel je wordt er fitter door! Twee vliegen in één klap. TIP: sporten hoeft niet saai te zijn, je kunt bijvoorbeeld ook dansen op de nieuwste songs!

 

TO-DO LIST

Maak een lijstje met de dingen die je nog moet doen. Een lijstje maakt je taken overzichtelijk, waardoor je rustig gevoel krijgt. No stress, you got this girl!