Over eten, concentreren en leren!

Vandaag zijn de examens door heel Nederland begonnen. Spannend!

Ben jij goed voorbereid of kun je nog wel wat tips gebruiken?

7 tips voor je eindexamens vind je hier. Succes deze week 🙂

 

1. Eet tijdens of vlak voor je examens een banaan. In banaan zit een stofje wat ervoor zorgt dat je lichaam zich ontspant en dat je geest alert en energiek wordt.

2. Heb je tijdens je examens last van een black-out? Don't stress! Neem even de tijd om te onstpannen en adem diep in. Zuurstof helpt bij het nadenken. Als je het dan echt nog niet weet, kun je de vraag altijd even overslaan.

3. De cliché's zijn waar: ga voor je examen op tijd naar bed, eet een goed ontbijt, leg al je spullen klaar en bereid het examen goed voor. Een goede voorbereiding is het halve werk. 😉

4. Spanning is oké. Gespannen zijn voor je examens is doodnormaal. Sterker nog: spanning zorgt ervoor dat je alerter wordt.

5. Maak voor jezelf een duidelijke planning zodat je weet wanneer je wat moet leren. Maak in die planning ook tijd vrij om even te relaxen zodat je niet non-stop aan het leren bent. Ga bijvoorbeeld even naar buiten voor een wandeling, ga lunchen met een goede vriendin of kijk een aflevering van je favoriete serie.

6. Draag comfy kleding. Als je je examens maakt wil je je niet druk maken dat je kleding niet lekker zit. Zorg er daarom voor dat je geen strakke kleding aan hebt, maar een broek die lekker zit met een grote trui. Of misschien zelfs wel je favoriete onesie, als je dat durft… 😉

7. Heb jij het moeilijkste examen achter de rug? Treat yourself! Het is helemaal niet erg om jezelf te trakteren op iets lekker of op dat ene shirtje wat je al die tijd wilde kopen.

 

Heb jij de nieuwste CG! al? In het Toetsdossier vind je nog véél meer tips om je toetsenweek door te komen!