Iets lekker moet af en toe kunnen, toch?

Oké. Ben jij lid van de healthy club? Lees dan niet verder. Nee, serieus niet. Je gaat dit niet leuk vinden. Dit is namelijk het recept van mijn ultieme guilty pleasure (oké, één van de…): frikandelbroodjes.

Dus. Het hoge woord is er uit. He-le-maal niet healthy, bio of quinoa-proof. Maar wel lekker. Laatst zag ik ze weer een keer liggen op het station en toen was het idee voor dit recept geboren. Want je kunt deze snack dus ook prima zelf maken.

Wat heb je nodig?

Ook heb je een deegroller nodig. Tip: gebruik een wat scherpere curry.

[1] Haal de frikandellen en het bladerdeeg alvast uit de vriezer om te laten ontdooien. Verwarm de oven voor op 200 graden.

[2] Snijd de plakjes bladerdeeg door midden.

[3] Rol één van de twee helften van alle plakjes bladerdeeg uit met de deegroller zodat deze iets groter worden.

[4] Snijd de frikandellen ook in tweeën.

[5] Smeer het bladerdeeg (de helft die je niet uitgerold hebt) in met de curry. Doe hier niet te zuinig mee anders zie je het bijna niet meer terug in de broodjes. Leg de halve frikandel hier op.

[6] Leg het andere, uitgerolde, plakje bladerdeeg bovenop de frikandel. Druk de randjes van het bladerdeeg tegen elkaar met een vork. Maak een paar sneetjes in de bovenkant van het bladerdeeg.

[7] Klop het ei los en smeer de broodjes in met het ei. Doe dit goed, want zoals je op de volgende foto ziet, waren die van mij nog wat bleekjes. Zet de broodjes voor ongeveer 25 minuten in de oven tot ze een beetje kleur krijgen.

Haal de broodjes uit de oven en laat ze een beetje afkoelen voordat je ze gaat eten. Binnen een paar stappen heb jij een lekkere snack op tafel staan. Je moet het niet te vaak doen, maar áls je het dan doet, dan is het wel heel lekker 😉 

Fijn weekend!

Liefs,

Chanan