Van yummie smoothie’s tot boterfeitjes!

Ik geef het toe, ik houd me best wel bezig met gezonde voeding. Waarom? Omdat ik heb gemerkt dat ik me daardoor lekkerder voel. Eet je mooi, zeg ik weleens, en dat klinkt misschien weird, maar het is echt waar.

 

Wat dacht je bijvoorbeeld van wortels? Die bevatten veel betacaroteen, vitamine C en antioxidanten waarvan bewezen is dat je er een mooie huid van krijgt.

 

 

En wat dacht je van boter?

Veel mensen denken dat het alleen maar superveel calorieën bevat, maar wist je dat het smeren van boter op je brood ook goed is voor je huid? Boter en bak- en braadproducten bevatten ook voedingsstoffen die we dagelijks nodig hebben, zoals vitamine A, D en E. Die vitaminen zorgen ervoor dat je een gezonde huid, sterke botten en mooie tanden houdt. Door geen boter meer op je brood te smeren of vetvrij te eten, doe je je uiterlijk te kort! En dat is toch het laatste dat je wil ;)?

 

 

En als laatste kokoswater…

 

Ik sport regelmatig en dan is het belangrijk dat je veel drinkt. Het liefst water. En als je heel veel traint, dan is een sportdrankje ook best lekker. Daar zitten alleen weer heel veel suikers in. Een gezond en beter alternatief is kokoswater (dus geen kokosmelk!). Daar zit ook suiker in, maar veel minder dat de gewone sportdrankjes. In kokoswater zit veel kalium en natrium, stoffen die nodig zijn voor het regelen van de vochtbalans en er zit ook veel vitamine C in, dat weer goed is voor een mooie huid en goed is voor je weerstand.

 

Deze week heb ik een recept voor een lekkere smoothie die ik vaak drink en die voor julie heel makkelijk is om te maken!

 

 

Wat heb je nodig:
– Blender
– 1 sinaasappel
– Een paar wortels
– Een stukje gember van ongeveer 1 cm (als je dat niet lekker vindt, mag je die weglaten, maar gember is  echt heel gezond)
– 1 banaan (soms doe ik er een banaan doorheen, net waar ik zin in heb)

Schil de wortels en doe deze in stukken in de blender. Pers de sinaasappel uit en doe het sap bij de wortels.

 

Schil vervolgens de gember en rasp ongeveer 1 cm wortel. Doe de geraspte gember ook in de blender.

 

Voeg als laatste een banaan toe en zet de blender aan, net zo lang totdat er een egale smoothie ontstaat.

 

Gekoeld smaakt een smoothie lekkerder dan lauw, daarom bewaar ik het fruit en de groenten in de koelkast of gooi ik er een paar ijsblokjes bij.

 

En voor degenen die denken: Ja, daaag, ik ga echt geen groenten drinken, dat lust ik niet’, trust me, dat proef je echt niet! Doe dan veel zoet fruit in de smoothie zoals mango, aarbei, banaan of peer.

 

In dit geval zijn de wortel en de banaan die ik heb gebruikt ook heel zoet. En natuurlijk kun je altijd nog een beetje honing toevoegen.

 

Volgende keer heb ik weer een lekker recept voor je!!!

 

 

Liefs,

Marvy