Deze keer is Marvy op wintersport en vertelt ze jullie over haar belevenissen in de sneeuw.

Op de een of andere manier vind ik sporten in de winter gewoon echt minder leuk dan in de zomer. Ik ben minder gemotiveerd om naar de sportschool te gaan, gewoon omdat het zo koud is. Ik moet dan eerst honderd lagen over elkaar heen trekken voordat ik naar buiten ga en dan weer honderd lagen uit om te kunnen sporten.

In de zomer sport ik lekker buiten. Een rondje hardlopen of tennissen. Ik heb zelfs wel eens een yogales op het strand gedaan, top! Nee, met dit weer blijf ik liever binnen met een goed boek en een kop thee.

En af en toe lekker online shoppen, want dan hoef ik daar ook de deur niet meer voor uit.. hahaha.

Wat vind jij een fijner seizoen om te sporten, de zomer of de winter?

Er zijn echter twee uitzonderingen waarvoor ik wel graag naar buiten ga: skiën en schaatsen.
Afgelopen weekend heb ik met mijn zusje geschaatst en nu ben ik voor de tweede keer van mijn leven op wintersportvakantie en het is te gek!

Vanochtend heb ik samen met m’n vriendinnetje skiles gehad en dat ging best goed, al zeg ik het zelf. 😉
Mijn vriendinnetje heeft meer ervaring dan ik, maar dat vind ik eigenlijk best relaxed. Als we namelijk zonder leraar de berg af gaan, dan kan ik ook een beetje naar haar kijken. Just for the record; Het was hier vanochtend -23 graden Celsius en na twee uur skiën waren we dan ook door en door koud, maar wel voldaan!

Op de een of andere manier vergeet ik helemaal de tijd als ik aan het skiën ben en geniet ik van de mooie omgeving. Dat is toch zoveel leuker dan naar de sportschool gaan. (Ik zit nu hier met een beker heerlijke warme chocomel naast me m’n blog te schrijven)

Wat ik hier ook doe zijn oefeningen om soepel te blijven. Die doe ik thuis ook altijd of als ik op reis ben voor een fotoshoot en er geen gym in de buurt is. De oefeningen zijn echt heel simpel en jij kan ze zelf ook gemakkelijk thuis doen. Ik zal er een voor je beschrijven:

Uitvoering

1. Ga plat op je rug liggen
2. Plaats je handen achter je hoofd of gekruist op je borst. Buig je knieën licht, en zorg dat je voeten stevig op de grond staan.
3. Breng je bovenlichaam langzaam omhoog door gebruik te maken van je buikspieren. Op het hoogste punt kun je uitademen.
4. Laat je bovenlichaam weer zakken naar de beginpositie en adem in.
5. Doe dit 3 x 20 keer.

Deze oefening is iets anders dan de ‘gewone’ buikspieroefening, want anders krijg ik snel last van m’n rug. Het enige verschil is dat ik in plaats van mijn bovenlichaam, nu mijn onderlichaam gebruik, en ik mijn onderste buikspieren meer train. In plaats van mijn bovenlichaam te bewegen, beweeg ik nu mijn onderlichaam. Hierdoor heb ik geen last van mijn rug.

Weet jij ook nog een goede/leuke oefening die je gemakkelijk thuis kan doen? Schrijf die dan onder mijn blog. Ten eerste is dat leuk want je helpt anderen er mee en je maakt kans op een super leuke Bobble. Dat is een soort bidon met een ingebouwd waterfilter. Ik drink veel water en dus let ik goed op de kwaliteit ervan. Ik heb mijn Bobble altijd bij me als ik in de auto zit of wanneer ik ga sporten. Reuze handig dus.

Volgende week laat ik weten wie de Bobble heeft gewonnen!

Kusss,
Marvy