Want dinsdag is er geen tijd om bij te komen.

Koningsdag is één van de feestjes van het jaar, maar sommige van jullie moeten helaas moet je op dinsdag gewoon weer aan de bak. Met deze tips ga jij the day after weer vol energie aan de slag.

1. Zorg dat je niet vergeet te eten. Time flies when you’re having fun. Je bent aan het dansen, kletsen en lol aan het maken met je friends. Het kan zomaar gebeuren dat je pas rond negen uur ’s avonds naar de snackbar rent. Luister goed naar je lichaam en houd je een beetje aan je vaste ritme. Je lichaam heeft de energie, zeker op een dag als vandaag, hard nodig.

2. Leg voordat je gaat slapen alles klaar: je kleding, je lunch voor de volgende dag. Misschien is het zelfs prettig als je voor morgen je make-up al hebt uitgestald. Dan hoef je, als je nog net iets te moe je bed uit komt, niet zo veel meer te doen.

3. Take a shower! Die heb je vanavond waarschijnlijk ook wel nodig, maar wedden dat jij veel lekkerder slaapt als naar mango shower gel ruikt.

4. Zorg dat je de ingrediënten voor een rijk ontbijt in huis hebt. Je hebt veel energie verbruikt, bent misschien te laat gaan slapen en bovendien is het geen zondag en moet je weer presteren. Wat dacht je van een extra fruitsmoothie naast je dagelijkse ontbijt?

5. Heb je dinsdag plannen die eigenlijk niet zo belangrijk zijn? Zeg het af. Het geeft je vanavond en/of morgenochtend rust in je hoofd. En tegen die tijd ben jij blij dat je lekker in je onesie en zonder make-up voor de televisie mag kruipen.

6. Blijf overdag genoeg water drinken. Net als het eten, kan je makkelijk vergeten om te blijven drinken. Stop één of twee flesjes water in je tas. Het is belangrijk en healthy om je lichaam te blijven spoelen. Daarbij kan je kloppende hoofdpijn krijgen als je te weinig vocht in je lichaam hebt. En voordat jij door die immense rij bent om een colaatje te halen, ben je ook alweer een half uur verder. 

Fotografie: Colette de Barros.