Hoe maak je het?

Na al die overheerlijke taarten die je voorbij hebt zien komen op CG! is het tijd voor something healthy.

Ben jij nog op zoek naar een lekkere én gezonde snack voor tijdens een gezellig tv-avondje? Well, here it is!

Dip reepjes komkommer, paprika, wortel en alle andere rauwe groenten die jij lekker vindt in deze heerlijke homemade hummus.

 

Ingrediënten:
– 5 eetlepels sesamzaad
– 2 teentjes knoflook
– 1 blikje kikkererwten
– 1 eetlepel Griekse yoghurt
– 2 eetlepels olijfolie
– 3 eetlepels citroensap
– mespunt suiker
– cayennepeper
– paprikapoeder
– 2 eetlepels versie peterselie, fijngehakt

Hoe maak je het?
1. Doe de sesamzaad in een droge koekenpan en rooster heel licht. 
2. Pel de knoflook en halveer.
3. Doe in de keukenmachine de kikkererwten met 2 à 3 eetlepels vocht uit het blik. Doe er ook het sesamzaad, knoflook, yoghurt en 1 eetlepel olie bij en pureer het tot een gladde crème.
4. Voeg het citroensap toe en pureer het nog een keer.
5. Breng de hummus op smaak met zout, peper, suiker en cayennepeper.
6. Doe de hummus in een kom. Besprenkel het met 1 eetlepel olijolie en bestrooi met paprikapoeder en peterselie.

KLAAR! Eet smakelijk! 🙂