En haar topjob als eigenaar van The Media Nanny

Party girls opgelet! Deze week is het weer tijd voor ADE 😀 Voor José Woldring (27) een bijzondere week; zij is o.a. de pr-manager van Martin Garrix en Oliver Heldens. CG! sprak José over haar coole job… 

*Wat verwacht je van deze ADE?
‘Ik ben erg benieuwd naar de allereerste eigen grote Nederlandse show van Martin Garrix in de HMH. Hier hebben we hard naar toegewerkt. Ik kijk ook erg uit naar Jay Hardway’s eerste eigen avond in de Nova. Het blijft toch altijd spannend voor de jongens als ze hun debuut ergens maken. En uiteraard wil ik de eigen avonden van Oliver Heldens en Sunnery James & Ryan Marciano niet missen!’ 

*Wat is er volgens jou zo bijzonder aan ADE?
‘Het idee dat ADE in een week 300 events en 2000 dj’s heeft. Heel Amsterdam staat even helemaal in het teken van Dance en we mogen er trots op zijn dat dit één van Nederlands grootste exportproducten is geworden. En voor ons is het weer heel inspirerend, omdat we vooral met artiesten uit de dance industrie werken.’

*Hoe ziet jouw week eruit: wat zijn de hoogtepunten en wat is minder leuk?  
‘Deze week is voor ons uiteraard mega druk. We hebben onze eigen persdagen georganiseerd en daarnaast begeleiden we al onze artiesten en gaan we langs op hun eigen feesten. Zelf geef ik nog een panel tijdens ADE University en tussendoor staan er nog heel veel meetings gepland. Alles vind ik super. Maar misschien dat ik wel wat uurtjes slaap ga missen deze week…’

‘Ik ben nooit echt van het uitgaan geweest’

*Even een sprong terug in de tijd: hoe kwam je op het idee om The Media Nanny op te richten?
‘Tijdens mijn studie Media en Entertainment management ben ik wat klussen gaan doen voor een kantoor dat artiesten boekt. Op kantoor merkten ze al snel dat ik erg handig was met PR. Social media kwam net om de hoek kijken en dat vond ik allemaal erg interessant om te doen voor verschillende dj’s. Ik werd al snel benaderd om dit soort klussen ook voor andere dj’s te doen. Dit was het moment dat ik zag dat het werkte en dat er behoefte aan was. Niet veel later heb ik The Media Nanny opgericht.’
 
*Wat houdt jouw baan precies in? 
‘Wij doen pr-management van artiesten, waarvan de meeste in de elektronische muziek. Onze artiesten brengen vaak tracks uit, hebben een volgeboekt schema en moeten ook nog goed voor de dag komen op social media. Ik zorg ervoor dat hun dj-profiel zowel online als offline klopt en dat de rest van de wereld het opmerkt. Zo geef ik bijvoorbeeld imago advies of social media-promotie, regel ik alle interviews over de hele wereld en hype iedere uitgebrachte track bij onze relaties. Geen werkdag is voor mij hetzelfde en ik werk erg veel, maar daar haal ik ook veel positieve energie uit.’

*Is er ook iets minder leuk aan?
‘Het enige lastige aan mijn baan zijn de lange nachten. Ik ben namelijk nooit echt van het uitgaan geweest, en nu sta ik weleens tot 6 uur s’ ochtends in een club om twee uur later weer met het vliegtuig naar huis te gaan.’
 

‘Ik maak ontzettend veel leuke dingen mee met Martijn!‘

*Welk advies wil je de Cosmogirls graag meegeven?
'Mensen vonden vooral dat ik op mijn gevoel af moest gaan. Dit zou ik ook iedereen aanraden, ook al klinkt het misschien een beetje zweverig. Het is gewoon een kwestie van durven en doen. Spring in het diepe, hak de nodige knopen door en ga er helemaal voor!’

*Waarom denk je dat Martin Garrix zo'n grote fanbase heeft: wat is het geheim van zijn succes?
‘Hij is razendsnel gaan exploderen na zijn grootste hit ‘Animals’. Een jongen van zeventien die zo snel groot is geworden, is voor de media natuurlijk indrukwekkend. Ik denk dat zijn trouwe fans hier hetzelfde over denken.’
 
*Wat is het coolste dat je met hem hebt meegemaakt?
‘Ik maak ontzettend veel leuke dingen mee met Martijn! Iedere keer als ik mee ga op tour krijg ik weer dat trotste gevoel. Ik vind het ongelooflijk knap wat hij doet en ik hoop nog heel lang met hem samen te kunnen werken.’

*Wat is je grote droom met The Media Nanny? 
‘Ik hoop ooit een kantoor te openen in Los Angeles. In de VS gaat het namelijk heel erg hard met onze artiesten. Soms is het zelfs zo dat ze vaker in het buitenland worden geboekt dan in eigen land. Eigenlijk is mijn droom natuurlijk al uitgekomen maar dit zou voor mij wel het plaatje compleet maken!’ 

 

 

Fotografie: Bianca Toeps